ROWERY SZOSOWE

Co do rowerów szosowych, jak podpowiada to już ich samo nazewnictwo, są to warianty idealne do jazdy po szosach, a więc przemieszczania się po drogach asfaltowych. Mają one 28 calowe koła, bardzo duże, a ich opony są wąziutkie i przy tym bardzo gładkie. Jeżeli chodzi o kierownicę roweru szosowego, to jest to tak zwany baranek, a więc model zagięty w ten sposób, że możliwe jest przybranie aerodynamicznej pozy. Podstawą hamowania w tym wypadku jest system klamkomanetek pozwalających na nie angażowanie rąk i nie odciąganie ich od kierownicy.. W zakresie tej kategorii jednośladów, biorąc pod uwagę aspekt geometrii ramy rowerów szosowych, wydziela się dwa warianty – endurance i sportowe. Generalnie modele te świetnie nadają się do pokonywania długich dystansów. W sferze rowerów szosowych także, podobnie jak przy góralach, wydziela się szereg typów. Najpopularniejsze to rowery przełajowe, jakie są idealne jako pojazdy na drogi asfaltowe, ale nie tylko. Mogą być idealne na przykład do trenowania w warunkach typowo zimowych, ponieważ mają stabilne, szerokie ogumienie, wyposażone w dość agresywny bieżnik. Co więcej wyróżniają je także solidne hamulce. Wśród rowerów przełajowych natomiast wydziela się grupę gravel bike, czyli z mniej agresywną geometrią oraz hamulcami tarczowymi. W sferze rowerów szosowych istotna grupa pojazdów to także rowery torowe, które pozwalają na rozgrywki opierające się na ściganiu na torze, stąd też ich nazewnictwo. Do takich zmagań konstruowane są specjalne tory, które rowerami torowymi da się pokonać w oka mgnieniu. Nie mają one przerzutek, hamulców, a także ich cecha szczególna to ostre koło.